اگر تشنه ی دانستن راز برمودا هستید این متن را بخوانید
مطمئناً كسانی كه سنشان بیشتر از ۲۰ سال است ، دیودید كاپرفیلد و شیرین كاری هایش را به خاطر دارند ؛ عبور از دیوار چین نصف شدن توسط راه برقی و .... اما از میان همه این شیرین كاری ها ، یكی از همه ترسناك تر به نظر می رسید : دیوید كاپرفیلد در برمودا . قرار نیست امروز پرده از اسرار دیوید كاپرفیلد برداریم ، امروز قرار است با خوفناك ترین منطقه جغرافیایی جهان و اسرار آشنا شویم : مثل برمودا
● پیشینه
واژه مثلث برمودا از اولین بار در سال ۱۹۶۴ توسط وینسنت گادیس استفاده شد . او در مقاله ای با همین نام برای اولین بار از مفقود شدن تعداد زیادی هواپیما و كشتی در مثلت برمودا خبر داد . پیش از او جورج اكس سندز هم در سال ۱۹۵۲ به این اتفاقات عجیب اشاره كرده بود . در سال ۱۹۶۹ جان والاس اسپنسر كتابی با نام برزخ گمشده در مورد مثلث برمودا نوشت و كمی بعد از آن مثلث شیطان دیگر نام شناخته شده در جهان به شمار می رفت . اما راز آلودگی این منطقه جغرافیایی مربوط به قرن حاضر نیست . اولین بار افسانه برمودا در نوشته های كریستف كلمب كاشف نامی مطرح شده است . با مطالعه نوشته های روزانه او مشخص می شود كه اولین مشكل او در كشف دنیای جدید در دریای سارگاسو پدید آمده است . در یادداشت های او آمده است كه خدمه با دیدن پرندگان دریایی انتظار داشتند در فاصله كوتاهی به خشكی برسند ، اما حتی چند روز دل دریا را شكافتن هم آنها را به ساحل یا حتی جزیره كوچكی نرساند . او در همین یادداشت ها به تاریخ چند روز بعد فرود آمدن شهاب بزرگی را از آسمان به صورت توپی از نور كه از بالا افتاده است ، ثبت می كند. كلمب در همین یادداشت ها می نویسد كه چند روز بعد او و چند نفر از خدمه اش نورهای رقصانی را در افق مشاهده كرده اند
این دست گزارش ها در مورد برمودا چه از سوی كلمب و بعدها دیگر دریانوردان ، همیشه این منطقه جغرافیایی را به منطقه ای و هم آلود تبدیل كرده است . از روزی كه كلمب به عنوان اولین انسان از دنیای قدیم در این منطقه پا گذاشته است تاكنون ، اتفاقات ناگوار و مشكوكی در این منطقه پیش آمده به خصوص در یكصد سال گذشته كه با عبور هواپیماها از این منطقه ، ترافیك آن سنگین تر هم شده است . در همین دوره تا به حال یكهزار نفر جان خود را در برمودا از دست داده اند ، اما در این جا مسئله مهمتر از مرگ انسان ها مطرح است ؛ این افراد چگونه كشته شده اند ؟ یا اگر كمی خرافاتی باشیم آیا اصلاً كشته شده اند یا نه ؟
● موقعیت جغرافیایی
مثلث برمودا شرق فلوریدای آمریكا در اقیانوس اطلس قرار دارد . مثلت واژه مناسبی برای این منطقه نیست ، چون در واقع این منطقه یك بیضی است . رأس آن نزدیك برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریكو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور كرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است . گفته می شود طول جغرافیایی كرانه غربی برمودا ۸۰ درجه است و روی خطی كه شمال حقیقی و شمال مغناطیسی در آن روی هم منطبق هستند ، قرار دارد . در این نقطه هیچ انحرافی در عقربه قطب نما محاسبه نمی شود ، اما نظر دیگری در این مورد وجود دارد كه می گوید كرانه غربی برمودا ۶ درجه با مركز تلاقی شمال حقیقی و مغناطیسی اختلاف درجه دارد . به هر حال همان طور كه مشاهده می شود ابهامات در مورد این مثلت شیطانی بسیار زیاد است . بارزترین ویژگی اقلیمی بر مودا گرما و باران بسیار زیاد است . بارش سالانه و طبیعی باران در این منطقه ۶۰ اینچ برآورده می شود . این میزان ، برآورد بارش سالانه آن است ، اما گفته می شود هر بار كه یك توفان استوایی یا هاریكین به این منطقه می رسد ، ده ها اینچ باران فقط در عرض چند ساعت بر سطح منطقه باریده می شود. برمودا در بین جغرافی دانان به خاطر تغییرات ناگهانی آب و هوایی و پدید آمدن توفان ، بسیار مشهور است ، به گونه ای كه در چندین مورد گزارش شده است كه پدیده های اقلیمی فقط در عرض چند ثانیه شكل گرفته اند . بادهای بسیار سهمگین و بارش های سیلآسا هم همیشه از ویژگی های این پدیده های اقلیمی كه معمولاً توفان هستند ، به شمار می روند .
در زیر دریا هم وضع به همین منوال است . توپوگرافی كف اقیانوس در این منطقه یكی از عجایب روزگار به شمار می رود . باور عموم بر این است كه این منطقه از اقیانوس بسیار كم عمق است . این قضیه در مناطقی از مثلت برمودا كه به فلوریدا نزدیك است ، صادق است ، اما فقط چند مایل دورتر از آن ، جایی كه صفحه قاره ای اطلس شمالی شكسته می شود ، ناگهان عمق آب به ۱۲ هزار فوت می رسد . عمیق ترین منطقه مثلت برمودا با نام گودال پورتوریكو در ۱۰۰ مایلی شمال پورتوریكو قرار دارد كه عمق آن ۳۰ هزار فوت تخمین زده می شود . این الگوی بسیار نامنظم توپوگرافی باعث شده است كه تا به امروز هیچ نقشه دقیق و واضحی از این منطقه ارائه نشود . دانستنی های جغرافی دانان در مورد سطح كف اقیانوس در این منطقه بسیار محدود است و گفته می شود در كف آن انواع غارها و پستی و بلندی های كوچك و بزرگ وجود دارد ، البته محدودیت دانستنی های ما از كف اقیانوس ها تنها به این منطقه محدود نمی شود ، با این حال اخیراً دانشمندان با جریانی پر قدرت در زیر جریان های معمولی اقیانوسی در این منطقه برخورد كرده اند كه دقیقاً بر خلاف جریان های معمولی حركت می كند . این جریان پنهان تأثیرات زیادی بر آب های منطقه می گذارد . یكی از اسرار آمیزترین آنها ، به وجود آمدن احجام بزرگ و سفیدی است كه فقط از طریق ماهواره ها دیده می شوند . شاید تطابق شمال حقیقی و شمال مغناطیسی در این منطقه باعث وجود آمدن این پدیده های غریب و تا حدی ترسناك می شود .
در مورد خاصیت مغناطیسی این منطقه هم باید گفت چندی پیش تحقیقی گسترده در این مورد از سوی ایالات متحده انجام گرفت . یكی از نتایج جالب آن عدم وجود میدان های بزرگ و شدید مغناطیسی است ، چیزی كه خلبانان هواپیما ها و خدمه كشتی ها همیشه آن را مطرح می كنند . البته دانشمندان معتقدند نباید این گفته را نادیده گرفت ، چون هنوز چیزهای بسیار زیادی در مورد میدان مغناطیسی مثلث برمودا وجود دارد كه بر آنها پوشیده است .
در شرق مثلت برمودا ، همان طور كه گفته شد دریای سارگاسو قرار دارد . این دریا ، یكی از عوامل اصلی مشهور شدن برمودا است . در این منطقه از اقیانوس اطلس چند جزیره كوچك و چند دسته جلبك شناور بزرگ قرار دارد . بین این جزایر و جلبك ها جریان آب گرمی در جهت عقربه های ساعت وجود دارد كه تأثیر زیادی بر شرایط اقلیمی منطقه می گذارد و همیشه آن را آرام و مه آلود نگه می دارد . این دریا همان دریایی است كه كلمب در آن گرفتار شده بود و به شوخی به ملوانان خود گفته بود كه هرگز نخواهند توانست از آن خارج شود .
یكی دیگر از ویژگی های این دریای خوف انگیز ، قابلیت آن برای كشیدن اجسام خارجی به درون خود است ، به گونه ای كه گفته می شود سارگاسو ، قلب آهنربایی اطلس است .
● افسانه ها
افسانه هایی كه در مورد مثلث برمودا در میان مردم جهان وجود دارد ، بسیار عجیب و هولناك است . اولین موارد آنها همان طور كه اشاره شد به یادداشت های روزانه كریستوف كلمب باز می گردد ، اما این یادداشت ها در برابر موارد بعدی ، بسیار معمولی تر و حتی گاهی منطق تر به نظر می رسند . عجیب ترین افسانه مثلث برمودا پرواز ۱۹ است كه در دسامبر ۱۹۴۵ اتفاق افتاد . این هواپیما در ساعت ۲:۱۰ از پایگاهی در ایالت فلوریدا به هوا بلند شد . این پرواز پروازی آزمایشی برای آزمایش بمب های جدید ارتش امریكا بود ، یك ساعت پس از پرواز ، خلبان پرواز با رادیو اعلام كرد كه هیچ كدام از سیستم های او كار نمی كنند . ایستگاه زمین از خلبان خواست به سمت شمال تغییر مسیر دهد . چند دقیقه بعد ارتباط این پرواز به همراه تمامی خدمه اش با زمین قطع شد و دیگر هیچ وقت اثری از لاشه هواپیما یا جسد خدمه اش یافت نشد . این اتفاق در ۵:۵۰ بعد از ظهر اتفاق افتاد . در ساعت ۶:۲۰ قایق نجات دامبو برای یافتن هواپیمای پرواز ۱۹ راهی منطقه شد ، اما هوای توفانی مانع كار آنان شد و پس از آن هرگز اثری از پرواز ۱۹ یافت نشد .
در مورد اكثر تراژدی های مثلت برمودا چند نكته مشترك وجود دارد . در بیشتر آنها ارتباط رادیویی كشتی ها و هواپیماها تا آخرین لحظه پایگاه زمینی برقرار بوده و همیشه پیام های غیر عادی مخابره می شده است كه حاكی از عدم كنترل آنان روی دستگاه ها و ابزارها بوده یا چرخش عقربه های قطب نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی ، آن هم در روز صاف و آفتابی یا تغییراتی غیر عادی در آب ها كه تا لحظاتی قبل آرام بوده اند بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی آنها مخابره می شوند .
در مواردی هم گزارش شده كه نقطه تاریك بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده كه نوری متحرك از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سس هر دو ناپدید شده اند . در تمام مدت دیده شدن تاریكی ، دستگاه ها و ابزارهای قایق های ناظر از كار افتاده بودند كه پس از رفع تاریكی آسمان ، دوباره شروع به كار كرده اند . در یك مورد هم پیامی عجیب از یك كشتی باری ژاپنی ، بدین مضمون دریافت شده است : خطری همانند یك خنجر هم اكنون به سرعت می آید . ما نمی توانیم فرار كنیم . جالب است بدانید پس از مخابره این پیام ، كشتی ناپدید شد و هرگز یافت نشد .
اما عجیب ترین داستان برمودا یك پرواز مسافری مربوط می شود . ارتباط راداری این هواپیمای مسافربری در حالی كه برای فرود آماده بود ، ناگهان قطع شد و ۱۰ دقیقه هیچ ارتباطی چه راداری یا رادیویی با فرودگاه فلوریدا نداشت ، پس از ۱۰ دقیقه هواپیما دوباره د صفحه رادار ظاهر شد و بسیار عادی در باند فرود آمد ، اما خلبان و خدمه آن از آنچه افراد پایگاه می گفتند اظهار بی اطلاعی می كردند ، زیرا تا آنجا كه به آنها مربوط بود هیچ اتفاق غیر عادی نیفتاده بود . جالب این كه ساعت های تمام سرنشینان ۱۰ دقیقه از زمان واقعی عقب تر بود ، در حالی كه هواپیما درست ۲۰ دقیقه قبل از این واقعه ، وقت اصلی را با فرودگاه كنترل كرده بود و در آن هیچ اختلاف زمانی بین فرودگاه و هواپیما وجود نداشت . آیا واقعاً هواپیما ۱۰ دقیقه از بعد زمان و مكان خارج شده بود ؟ آیا هواپیما برای ۱۰ دقیقه به بعد زمان و مكان دیگری منتقل شده بود ؟ این ها سؤالاتی است كه به نظر می رسد هرگز پاسخ منطقی برای آنها پیدا نخواهد شد و همگی به حضور شیطانی مثلث برمودا در آن منطقه مربوط می شود .
● حقیقت برمودا
دلایل منطقی و غیر منطقی زیادی برای توجیه پدیده های غیر طبیعی مثلت برمودا ارائه شده است كه به بعضی از آنها اشاره خواهد شد .
● آب و هوای استوایی :
این منطقه از لحاظ اقلیمی ، یكی از بحرانی ترین مناطق اقیانوسی دنیا به شمار می رود . همان طور كه گفته شد ممكن است در عرض چند دقیقه ، توفانی عظیم در آن پدید بیاید ، توفانی كه می تواند هر هواپیما یا شناوری را در چند لحظه نابود كند . جالب است بدانید كه اكثر این توفان ها حتی توسط ماهواره ها هم شناسایی نمی شوند .
●دریانوردان آماتور :
طبق آمارها در این منطقه در جهان بیش از هر جای دیگر در خواست كمك می شود . اكثر این در خواست ها از سوی ملوانان آماتور و غیر حرفه ای است كه با داشتن ذهنیت منفی از برمودا ، هر پدیده ای را در این منطقه پدیده ای ماورای زمینی می دانند .
● زلزله های زیرزمینی :
هر چند تا به حال هیچ پدیده زمینی در این منطقه رسماً ثبت و گزارش نشده است ، دانشمندان زلزله های زیادی را در كف اقیانوس در منطقه مثلث برمودا كشف كرده اند . این زلزله ها می توانند در مناطق كم عمق باعث پدیده های مخربی همچون سونامی شرق آسیا شوند .
● جریان آب خلیج :
این جریان اقیانوسی بسیار پر قدرت است و حتی گزارش شده كه سرعت آن در برخی مناطق ، به پنج مایل بر ساعت هم می رسد . این جریان برای این كه قایق ها را چند صد مایل به این طرف و آن طرف بكشاند ، كافی است خصوصاً اگر خدمه كشتی برای مقابله با این جریان آمادگی قبلی نداشته باشند این جریان در تركیب با مغناطیس غیر معمولی منطقه می تواند باعث هر پدیده پیش بینی نشده ای باشد .
● تئوری حباب های گازی :
نظریه حباب های گازی نظریه ای عجیب اما منطقی به نظر می رسد كه از سوی برخی دانشمندان مطرح می شود . این دسته از دانشمندان بروجرد میزان بسیار زیادی هیدرات گازی در این منطقه اعتقاد دارند كه این گازها باعث ایجاد چگالی زیادی در آب می شود و همین امر می تواند باعث بروز پیامدهای ناگواری شود .
علاوه بر این نظریه های علمی ، نظریات غیر معقول و ماورایی زیادی هم در مورد اتفاقات برمودا ارائه شده است كه بیشتر از سوی انسان های خرافاتی عنوان و پذیرفته می شوند .
برخی معتقدند موجوداتی فرا زمینی این منطقه را برای انتخاب نمونه های آزمایشگاهی خود كه انسان ها باشند - انتخاب كرده اند و هر چند وقت یك بار یا چند نمونه را با خود به فضای ماورای زمین می برند . با این حال حتی همین انسان ها هیچ گزارشی از دیده شدن بشقاب پرنده ها منتشر نكرده اند .
برخی دیگر می گویند مثلث برمودا محلی است كه شهر گمشده آتلانتیس در آن قرار دارد . البته این نظریه هم در حد همان موجودات فضایی است و نمی توان آن را باور پذیر دانست . در این مورد نظریات دیگری هم وجود دارد كه همگی از نظر علمی غیر قابل توضیح هستند .
به هر حال تا روزی كه علم انسان دانش محور ، اسرار این مثلث شیطانی را حل نكند ، ایده های غیر علمی ادامه خواهد داشت .
● موقعیت جغرافیایی
مثلث برمودا شرق فلوریدای آمریكا در اقیانوس اطلس قرار دارد . مثلت واژه مناسبی برای این منطقه نیست ، چون در واقع این منطقه یك بیضی است . رأس آن نزدیك برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریكو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور كرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است . گفته می شود طول جغرافیایی كرانه غربی برمودا ۸۰ درجه است و روی خطی كه شمال حقیقی و شمال مغناطیسی در آن روی هم منطبق هستند ، قرار دارد . در این نقطه هیچ انحرافی در عقربه قطب نما محاسبه نمی شود ، اما نظر دیگری در این مورد وجود دارد كه می گوید كرانه غربی برمودا ۶ درجه با مركز تلاقی شمال حقیقی و مغناطیسی اختلاف درجه دارد . به هر حال همان طور كه مشاهده می شود ابهامات در مورد این مثلت شیطانی بسیار زیاد است . بارزترین ویژگی اقلیمی بر مودا گرما و باران بسیار زیاد است . بارش سالانه و طبیعی باران در این منطقه ۶۰ اینچ برآورده می شود . این میزان ، برآورد بارش سالانه آن است ، اما گفته می شود هر بار كه یك توفان استوایی یا هاریكین به این منطقه می رسد ، ده ها اینچ باران فقط در عرض چند ساعت بر سطح منطقه باریده می شود. برمودا در بین جغرافی دانان به خاطر تغییرات ناگهانی آب و هوایی و پدید آمدن توفان ، بسیار مشهور است ، به گونه ای كه در چندین مورد گزارش شده است كه پدیده های اقلیمی فقط در عرض چند ثانیه شكل گرفته اند . بادهای بسیار سهمگین و بارش های سیلآسا هم همیشه از ویژگی های این پدیده های اقلیمی كه معمولاً توفان هستند ، به شمار می روند .
در زیر دریا هم وضع به همین منوال است . توپوگرافی كف اقیانوس در این منطقه یكی از عجایب روزگار به شمار می رود . باور عموم بر این است كه این منطقه از اقیانوس بسیار كم عمق است . این قضیه در مناطقی از مثلت برمودا كه به فلوریدا نزدیك است ، صادق است ، اما فقط چند مایل دورتر از آن ، جایی كه صفحه قاره ای اطلس شمالی شكسته می شود ، ناگهان عمق آب به ۱۲ هزار فوت می رسد . عمیق ترین منطقه مثلت برمودا با نام گودال پورتوریكو در ۱۰۰ مایلی شمال پورتوریكو قرار دارد كه عمق آن ۳۰ هزار فوت تخمین زده می شود . این الگوی بسیار نامنظم توپوگرافی باعث شده است كه تا به امروز هیچ نقشه دقیق و واضحی از این منطقه ارائه نشود . دانستنی های جغرافی دانان در مورد سطح كف اقیانوس در این منطقه بسیار محدود است و گفته می شود در كف آن انواع غارها و پستی و بلندی های كوچك و بزرگ وجود دارد ، البته محدودیت دانستنی های ما از كف اقیانوس ها تنها به این منطقه محدود نمی شود ، با این حال اخیراً دانشمندان با جریانی پر قدرت در زیر جریان های معمولی اقیانوسی در این منطقه برخورد كرده اند كه دقیقاً بر خلاف جریان های معمولی حركت می كند . این جریان پنهان تأثیرات زیادی بر آب های منطقه می گذارد . یكی از اسرار آمیزترین آنها ، به وجود آمدن احجام بزرگ و سفیدی است كه فقط از طریق ماهواره ها دیده می شوند . شاید تطابق شمال حقیقی و شمال مغناطیسی در این منطقه باعث وجود آمدن این پدیده های غریب و تا حدی ترسناك می شود .
در مورد خاصیت مغناطیسی این منطقه هم باید گفت چندی پیش تحقیقی گسترده در این مورد از سوی ایالات متحده انجام گرفت . یكی از نتایج جالب آن عدم وجود میدان های بزرگ و شدید مغناطیسی است ، چیزی كه خلبانان هواپیما ها و خدمه كشتی ها همیشه آن را مطرح می كنند . البته دانشمندان معتقدند نباید این گفته را نادیده گرفت ، چون هنوز چیزهای بسیار زیادی در مورد میدان مغناطیسی مثلث برمودا وجود دارد كه بر آنها پوشیده است .
در شرق مثلت برمودا ، همان طور كه گفته شد دریای سارگاسو قرار دارد . این دریا ، یكی از عوامل اصلی مشهور شدن برمودا است . در این منطقه از اقیانوس اطلس چند جزیره كوچك و چند دسته جلبك شناور بزرگ قرار دارد . بین این جزایر و جلبك ها جریان آب گرمی در جهت عقربه های ساعت وجود دارد كه تأثیر زیادی بر شرایط اقلیمی منطقه می گذارد و همیشه آن را آرام و مه آلود نگه می دارد . این دریا همان دریایی است كه كلمب در آن گرفتار شده بود و به شوخی به ملوانان خود گفته بود كه هرگز نخواهند توانست از آن خارج شود .
یكی دیگر از ویژگی های این دریای خوف انگیز ، قابلیت آن برای كشیدن اجسام خارجی به درون خود است ، به گونه ای كه گفته می شود سارگاسو ، قلب آهنربایی اطلس است .
● افسانه ها
افسانه هایی كه در مورد مثلث برمودا در میان مردم جهان وجود دارد ، بسیار عجیب و هولناك است . اولین موارد آنها همان طور كه اشاره شد به یادداشت های روزانه كریستوف كلمب باز می گردد ، اما این یادداشت ها در برابر موارد بعدی ، بسیار معمولی تر و حتی گاهی منطق تر به نظر می رسند . عجیب ترین افسانه مثلث برمودا پرواز ۱۹ است كه در دسامبر ۱۹۴۵ اتفاق افتاد . این هواپیما در ساعت ۲:۱۰ از پایگاهی در ایالت فلوریدا به هوا بلند شد . این پرواز پروازی آزمایشی برای آزمایش بمب های جدید ارتش امریكا بود ، یك ساعت پس از پرواز ، خلبان پرواز با رادیو اعلام كرد كه هیچ كدام از سیستم های او كار نمی كنند . ایستگاه زمین از خلبان خواست به سمت شمال تغییر مسیر دهد . چند دقیقه بعد ارتباط این پرواز به همراه تمامی خدمه اش با زمین قطع شد و دیگر هیچ وقت اثری از لاشه هواپیما یا جسد خدمه اش یافت نشد . این اتفاق در ۵:۵۰ بعد از ظهر اتفاق افتاد . در ساعت ۶:۲۰ قایق نجات دامبو برای یافتن هواپیمای پرواز ۱۹ راهی منطقه شد ، اما هوای توفانی مانع كار آنان شد و پس از آن هرگز اثری از پرواز ۱۹ یافت نشد .
در مورد اكثر تراژدی های مثلت برمودا چند نكته مشترك وجود دارد . در بیشتر آنها ارتباط رادیویی كشتی ها و هواپیماها تا آخرین لحظه پایگاه زمینی برقرار بوده و همیشه پیام های غیر عادی مخابره می شده است كه حاكی از عدم كنترل آنان روی دستگاه ها و ابزارها بوده یا چرخش عقربه های قطب نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی ، آن هم در روز صاف و آفتابی یا تغییراتی غیر عادی در آب ها كه تا لحظاتی قبل آرام بوده اند بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی آنها مخابره می شوند .
در مواردی هم گزارش شده كه نقطه تاریك بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده كه نوری متحرك از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سس هر دو ناپدید شده اند . در تمام مدت دیده شدن تاریكی ، دستگاه ها و ابزارهای قایق های ناظر از كار افتاده بودند كه پس از رفع تاریكی آسمان ، دوباره شروع به كار كرده اند . در یك مورد هم پیامی عجیب از یك كشتی باری ژاپنی ، بدین مضمون دریافت شده است : خطری همانند یك خنجر هم اكنون به سرعت می آید . ما نمی توانیم فرار كنیم . جالب است بدانید پس از مخابره این پیام ، كشتی ناپدید شد و هرگز یافت نشد .
اما عجیب ترین داستان برمودا یك پرواز مسافری مربوط می شود . ارتباط راداری این هواپیمای مسافربری در حالی كه برای فرود آماده بود ، ناگهان قطع شد و ۱۰ دقیقه هیچ ارتباطی چه راداری یا رادیویی با فرودگاه فلوریدا نداشت ، پس از ۱۰ دقیقه هواپیما دوباره د صفحه رادار ظاهر شد و بسیار عادی در باند فرود آمد ، اما خلبان و خدمه آن از آنچه افراد پایگاه می گفتند اظهار بی اطلاعی می كردند ، زیرا تا آنجا كه به آنها مربوط بود هیچ اتفاق غیر عادی نیفتاده بود . جالب این كه ساعت های تمام سرنشینان ۱۰ دقیقه از زمان واقعی عقب تر بود ، در حالی كه هواپیما درست ۲۰ دقیقه قبل از این واقعه ، وقت اصلی را با فرودگاه كنترل كرده بود و در آن هیچ اختلاف زمانی بین فرودگاه و هواپیما وجود نداشت . آیا واقعاً هواپیما ۱۰ دقیقه از بعد زمان و مكان خارج شده بود ؟ آیا هواپیما برای ۱۰ دقیقه به بعد زمان و مكان دیگری منتقل شده بود ؟ این ها سؤالاتی است كه به نظر می رسد هرگز پاسخ منطقی برای آنها پیدا نخواهد شد و همگی به حضور شیطانی مثلث برمودا در آن منطقه مربوط می شود .
● حقیقت برمودا
دلایل منطقی و غیر منطقی زیادی برای توجیه پدیده های غیر طبیعی مثلت برمودا ارائه شده است كه به بعضی از آنها اشاره خواهد شد .
● آب و هوای استوایی :
این منطقه از لحاظ اقلیمی ، یكی از بحرانی ترین مناطق اقیانوسی دنیا به شمار می رود . همان طور كه گفته شد ممكن است در عرض چند دقیقه ، توفانی عظیم در آن پدید بیاید ، توفانی كه می تواند هر هواپیما یا شناوری را در چند لحظه نابود كند . جالب است بدانید كه اكثر این توفان ها حتی توسط ماهواره ها هم شناسایی نمی شوند .
●دریانوردان آماتور :
طبق آمارها در این منطقه در جهان بیش از هر جای دیگر در خواست كمك می شود . اكثر این در خواست ها از سوی ملوانان آماتور و غیر حرفه ای است كه با داشتن ذهنیت منفی از برمودا ، هر پدیده ای را در این منطقه پدیده ای ماورای زمینی می دانند .
● زلزله های زیرزمینی :
هر چند تا به حال هیچ پدیده زمینی در این منطقه رسماً ثبت و گزارش نشده است ، دانشمندان زلزله های زیادی را در كف اقیانوس در منطقه مثلث برمودا كشف كرده اند . این زلزله ها می توانند در مناطق كم عمق باعث پدیده های مخربی همچون سونامی شرق آسیا شوند .
● جریان آب خلیج :
این جریان اقیانوسی بسیار پر قدرت است و حتی گزارش شده كه سرعت آن در برخی مناطق ، به پنج مایل بر ساعت هم می رسد . این جریان برای این كه قایق ها را چند صد مایل به این طرف و آن طرف بكشاند ، كافی است خصوصاً اگر خدمه كشتی برای مقابله با این جریان آمادگی قبلی نداشته باشند این جریان در تركیب با مغناطیس غیر معمولی منطقه می تواند باعث هر پدیده پیش بینی نشده ای باشد .
● تئوری حباب های گازی :
نظریه حباب های گازی نظریه ای عجیب اما منطقی به نظر می رسد كه از سوی برخی دانشمندان مطرح می شود . این دسته از دانشمندان بروجرد میزان بسیار زیادی هیدرات گازی در این منطقه اعتقاد دارند كه این گازها باعث ایجاد چگالی زیادی در آب می شود و همین امر می تواند باعث بروز پیامدهای ناگواری شود .
علاوه بر این نظریه های علمی ، نظریات غیر معقول و ماورایی زیادی هم در مورد اتفاقات برمودا ارائه شده است كه بیشتر از سوی انسان های خرافاتی عنوان و پذیرفته می شوند .
برخی معتقدند موجوداتی فرا زمینی این منطقه را برای انتخاب نمونه های آزمایشگاهی خود كه انسان ها باشند - انتخاب كرده اند و هر چند وقت یك بار یا چند نمونه را با خود به فضای ماورای زمین می برند . با این حال حتی همین انسان ها هیچ گزارشی از دیده شدن بشقاب پرنده ها منتشر نكرده اند .
برخی دیگر می گویند مثلث برمودا محلی است كه شهر گمشده آتلانتیس در آن قرار دارد . البته این نظریه هم در حد همان موجودات فضایی است و نمی توان آن را باور پذیر دانست . در این مورد نظریات دیگری هم وجود دارد كه همگی از نظر علمی غیر قابل توضیح هستند .
به هر حال تا روزی كه علم انسان دانش محور ، اسرار این مثلث شیطانی را حل نكند ، ایده های غیر علمی ادامه خواهد داشت .
کافی است که فقط نامی از مثلث برمودا ذکر شود، ذهن مردم لبریز از هيجانات و تصورات بی اندازهای میگردد: هيجان ناشی تماس با پديدهاي سري، غرق و ناپديدشدن کشتيها و هواپيماها، انحرافِ زمان-مکان، ترديد، ترس و اشتیاقِ کشفِ حقيقت پنهان شده در پشت اين پديده مرموز.
مثلث برمودا[1]، مکاني در اقيانوس اطلس است. جايي که؛ به ظاهر، مفقود شدن هاي مرموز در دريا و آسمان اتفاق مي افتد. اين منطقه توسط خطی مرزي از فلوريدا[2] تا برمودا[3]، از برمودا به سمت جنوب تا پورتوريکو[4] و مجددا از طريق باهاما[5] به فلوريدا مشخص میگردد. منطقه مشابهي در اقيانوس آرام، "مثلث شيطاني" ناميده ميشود. فرضيههاي گوناگوني به منظور توضيح اينگونه ناپديدشدنها، شامل شرايط نامساعد جوي و يا ربودهشدن توسط موجودات بیگانه، ارائه شدهاست.
تاريخچه
اولين "ناپديد شدن مرموز" توسط ادوارد وان وينکل جونز[6]، خبرنگار آسوشيتد پرس[7] گذارش شد. او در سال 1950، در مقالهاي، اين مکان را "درياي شيطان" نام نهاد. خالق کلمه ترکيبي مثلث برمودا، وينسنت گاديس[8] عنوان شدهاست که در سال 1964 مقالهاي به نام "مثلث برموداي قاتل" را در مجلهاي منتشر کرد.
در اواخر دهه 60 تا اوايل 70 ميلادي، خبرهاي متنوعي درباره رازهاي مثلث برمودا، انتشاريافت.
در سال 1974، چارلز برليتز[9]، کتابي را با نام "مثلث برمودا" منتشر کرد که مجموعهاي از ناپديدشدنهاي مرموز ردی داده در اين منطقه بود. کتاب او در آن سال بيشترين فروش را داشت و پس از انتشار آن، نظريه هاي مختلف مبني بر ويژگيهاي غير عادي مثلث برمودا در ميان مردم پخش گرديد. هرچند که پس از آن، مشخص گرديد که بعضي از وقايع عنوان شده در کتاب، صحت نداشتند.
در سال 1975، لارنس ديويد کوشچه[10]، کتاب "اسرار مثلث برمودا برملا شد" را منتشر کرد. در اين کتاب، او استدلالاتی را مبني بر عدم وجود هيچ گونه پدیده فوقطبيعي يا اسرارآميز در آن منطقه، ارائه کردهاست. اين کتاب بر پايه تحقيقات بلندمدت از مدارک موجود و گفتگوهايي با شاهدين عيني تهيه گرديد. اما حاميان وجود اسرار در مثلث برمودا، اشتباهات و تناقضات متعددي را در اين کتاب آشکار کردند.
بااينوجود، وقايع مرموزی که در منطقه مثلث برمودا رخ داده، غير قابل انکارند. از اوايل دهه 60 ميلادي، سرگذشتهاي اسرارآميز ناپديد شدنهاي مختلف در اين منطقه، ذهن مردم راآشفته کردهاست. معروفترین و مرموزترين آنها، ناپديدشدن گروه هواپيماهاي همراه نظامي آمريکايي بود. پنج هواپيماي بمبافکن به همراه 14 سرنشين، در هنگام آموزش پرواز در ناحيه مثلث برمودا، به طور ناگهاني از صفحه رادار محو شدند. به دنبال اين حادثه، هواپيماي ديگري با 13 سرنشين در جستجوي آنها فرستادهشد، ولي آن هم ناپديد گرديد. تاکنون، هیچکدام از آن هواپيماها یا حتی هيچ قطعهاي از آنها يافت نشدهاست.
پس از 25 سال سکوت، در سال 2003، کتابي به نوشته جيان جي کواسار[11]، با نام "به طرف مثلث برمودا: به دنبال حقيقت ورای بزرگترين راز دنيا"، منتشر گرديد. نويسنده اين کتاب، اطلاعات عمومي به دست آمده از منابع رسمي همانند هيئت امنيت حمل و نقل ملي آمريکا[12]، نيروي ساحلي، نيروي هوايي، نيروي دريايي و بسياري از اسناد خارجي را در طول 13 سال تحقيق تهيه کرده است. فهرست هواپيماهاي ناپديد شده در مثلث برمودا، از اين لينک مي تواند تهيه گردد: http://www.bermuda-triangle.org/html/lost_aircraft.html

وقايع رخ داده در مثلث برمودا
حاميان نظريه مثلث برمودا، حدود صد مورد مفقودي هواپيماها يا کشتيها، در طول يکصدسالِ گذشته راذکر میکنند.ديويد کوشکه و ديگر محققان اظهار کردهاند که برخي از اين وقايع در خارج از مثلث برمودا اتفاق افتادهاند. امکان دستيابي به اطلاعات رسمي بعضي از اين حوادث وجودندارد. هرچند که حرکات غيرعادي عقربه قطب نما در منطقه مثلث برمودا حتي در زماني بسيار قبل توسط کريستف کلمب[13] در يادداشتهاي روزانه دريانوردياش ذکرشدهاست. بسياري از شاهدين عيني تجارب خود را در اين زمينه به اشتراک گذاشتهاند که از ميان آنها رفتارهاي عجيب قطب نما، واردشدن به تونلها، مشاهده ابرهاي غيرعادي، واردشدن به محيطهاي دوار و خروج از آنها از ميان چيزي شبيه به يک پرده، تابش هاي نورانی غير عادي، جرقهها و برخي چيزهاي ديگر را ميتوان نام برد.
داشمندان معروفي از جمله ميچيو کاکو[14] و آلبرت اينشتين[15] نظريههايي در خصوص اتساع زمان[16] (انحراف زمان) ارائه کردهاند. اينشتين در مورد "رودخانه زمان"[17] صحبت کرد. ميچيو کاکو فيزيکدان مدرن و معروف دنيا، در نظريهاي که ارائه داد بيان کرد، "رودخانه زمان" مي تواند دايرهوار در خود بپيچد و شکلي از "گردابهاي زمان"[18] را به وجودآوَرَد که از طريق آن ورود به زمان-مکانهاي ديگر را امکانپذير ساخته و اينکه "رودخانه زمان" مي تواند منشعب شود. ميچيو کاکو همچنين ادعاکرد که بسياري از جهانهاي موازي در يک مکان وجود دارند.
استاد لي هنگجي[19]، بنيانگذار روش معنوي فالون دافا[20]، در کتاب فالون گونگ[21]، توضيح مشابهي را در مورد پديده مثلث برمودا ارائه ميدهند:
"اگرچه بعضي از افراد وجود چيزهاي معيني را نمي پذيرند، در واقع آنها در بعد ما منعکس شدهاند. براي نمونه، مکاني به نام مثلث برمودا (مثلث شيطان) وجوددارد. در آن محدوده، چندين کشتي و هواپيما ناپديد شدهاند، تنها چند سال بعد دوباره پديدارشدند. هيچ کس نميتواند علت را توضيح دهد، زيرا هيچکس از حدود افکار و تئوريهاي بشر فراتر نرفتهاست. در واقع مثلث برمودا دروازهاي به بعد ديگراست. برخلاف درهاي معمولي ما که وضعيتي قطعي دارند، آن در حالتي غير قابل پيش بيني باقي ميماند. اگر وقتيکه به طور اتفاقي دروازه باز باشد، کشتي از آن جا بگذرد به سادگي مي تواند وارد بعد ديگر شود. انسانها نميتوانند تفاوتهاي بين بعدها را حس کنند، و آنها بلافاصله به بعدهاي ديگر وارد ميشوند. تفاوت زمان-مکان بين آن بعد و بعد ما را با مايلها نميتوان نشان داد- شايد فاصله هزاران مايلي آنجا، در نقطهاي در اينجا جاي گيرد. يعني، ممکن است آنها در همان مکان و در همان زمان باشند. کشتي در يک لحظه تغيير جهت ميدهد و دوباره به طور اتفاقي برميگردد. ولي در اين دنيا دهها سال گذشتهاست، زيرا زمان در اين دو بعد متفاوت است. همچنين دنياهاي يگانهاي وجوددارند که در هر بعد هستي دارند. آن شبيه به مدلهاي ساختارهاي اتمي ماست که در آن هر توپي با زنجيري به توپ ديگر متصل شده، توپها و زنجيرهاي بسياري را شامل ميشود؛ آن بسيار پيچيدهاست.
يک خلبان انگليسي چهار سال قبل از جنگ جهاني دوم در حال انجام ماموريتي بود. در ميان پروازش با طوفاني شديد غافلگير شد. با اتکا به تجربه قبلي، قادر به يافتن فرودگاه متروکي شد. در لحظهاي که فرودگاه جلوي چشمانش ظاهر شد، تصوير کاملا متفاوتي به نظر ميرسيد: به يکباره هوا آفتابي و بدون ابر شد، مثل اينکه درست از دنياي ديگري سربرآوردهبود. هواپيماها در فرودگاه به رنگ زرد بودند، و افراد روي زمين مشغول انجام دادن کارهايي بودند. او فکرکرد که اين بسيار عجيب است! وقتي فرود آمد هيچکس به او توجهي نکرد؛ حتي برج مراقبت هم با او تماس نگرفت. چون آسمان صاف شدهبود، پس خلبان تصميم به رفتن گرفت. دوباره پروازکرد، و وقتي که او دوباره در همان فاصله قرار گرفت که چند لحظه قبل فرودگاه را ديدهبود، دوباره گرفتار طوفان و رعد و برق شد. بالاخره توانست برگردد. او وضعيت را گزارش داد و حتي آن را در اطلاعات ثبت شده پرواز نوشت ولي روسايش او را باورنکردند. چهارسال بعد از پايان جنگ جهاني دوم، آن خلبان به آن فرودگاه متروک منتقلشد. بلافاصله به يادآورد که آن دقيقا همان صحنهاياست که چهارسال قبل ديدهبود. ما استادانِ چي گونگ، چگونگي توضيح آن را مي دانيم. خلبان از قبل آنچه را که مي بايست چهارسال بعد انجام دهد پيشاپيش انجام داده بود. قبل از آنکه اولين کار شروع شدهباشد، او آن جا رفتهبود و از قبل نقش خود را ايفا کردهبود. سپس همه چيز به ترتيب درست خود برگشتهبود." (فالون گونگ، فصل اول، 4-بعد ها)
مثلث برمودا واقعاً یک مثلث نیست ، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی ( و شاید هم دایرهای بزرگ ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است .
رأس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسوعبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است . طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه است ، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق میگردند . در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نمیشود . « وینسنت گادیس » که مثلث برمودا را نام گذاری کرده ، آن را به صورت زیر توصیف میکند :« یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتوریکو میگذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر میگردد . »
این محل فتنه انگیز و تقریباً باور نکردنی ، اسرار غیر قابل توصیف جهان را به خود اختصاص داده است . مثلث برمودا نامش را در نتیجهی ناپدید شدن شش هواپیمای نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینان آن ها در پنجم دسامبر ۱۹۴۵ کسب کرد .
پنج فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای مأموریتی عادی و آموزشی ، در منطقه مثلث ، پرواز میکردند که با ارسال پیام های عجیبی در خواست کمک کردند .
هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات ، به هوا برخاست که هر شش هواپیما به طرز فوقالعاده مشکوکی مفقود شدند .
در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا ، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شدند که تماس رادیویی خود را با ایستگاه های مبدأ و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کرده اند و یا برخی دیگر در لحظات آخر پیام های غیر عادی مخابره کرده اند که حاکی از عدم کنترل آنان بر روی دستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخش عقربه های قطب نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی ، آن هم در روز صاف و آفتابی و یا تغییراتی غیر عادی در آب ها که تا لحظاتی قبل آرام بوده اند ؛ بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع . این پبام ها رفته رفته ضعیف تر و غیر قابل تشخیص تر شده و یا سریعاً قطع شده اند . دقیقاً مثل این که چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یا چنانچه اظهار عقیده شده ، در حال دور شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده و دورتر و دورتر شده اند. در برخی موارد ، گزارش ها حاکی از آن بود که نوری ناشناخته و غیر قابل تشریح رویت شده است .
همچنین تودهی سیاه و تاریکی در سطح دریا که پس از مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است .
همچنین تودهی سیاه و تاریکی در سطح دریا که پس از مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است .
در مواردی هم گزارش شده که نقطهی تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدید شدهاند .
در تمام مدت دیده شدن تاریکی ، دستگاه ها و سایر ابزارهای قایق های ناظر از کار افتاده بودند که پس از رفع تاریکی آسمان ، دوباره شروع به کار کرده اند .
در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافت گردید .
« خطری همانند یک خنجر هم اکنون…به سرعت میآید…ما نمیتوانیم فرار کنیم… »
در هر حال بدون این که مشخص شود منظور از گفتن کلمهی خنجر چه بوده است…
حادثه ای در اثر اختلال زمانی در فرودگاه میامی رخ داد که هرگز توضیحی قابل قبول برای آن وجود نداشته است . این واقعه مربوط به یک هواپیمای مسافربری بود که برای فرود در باند آماده بود و با رادار مرکز کنترل هوایی ردیابی میگردید که ناگهان ده دقیقه از صفحهی رادار ناپدید شد و سپس دوباره ظاهر گشت . هواپیما بدون هیچ واقعه ای فرود آمد و خلبان و خدمه از آنچه افراد پایگاه میگفتند ابراز تعجب کردند ؛ زیرا تا آنجا که به خدمه مربوط میشد ، هیچ اتفاق غیر عادی نیافتاده بود .
« خطری همانند یک خنجر هم اکنون…به سرعت میآید…ما نمیتوانیم فرار کنیم… »
در هر حال بدون این که مشخص شود منظور از گفتن کلمهی خنجر چه بوده است…
حادثه ای در اثر اختلال زمانی در فرودگاه میامی رخ داد که هرگز توضیحی قابل قبول برای آن وجود نداشته است . این واقعه مربوط به یک هواپیمای مسافربری بود که برای فرود در باند آماده بود و با رادار مرکز کنترل هوایی ردیابی میگردید که ناگهان ده دقیقه از صفحهی رادار ناپدید شد و سپس دوباره ظاهر گشت . هواپیما بدون هیچ واقعه ای فرود آمد و خلبان و خدمه از آنچه افراد پایگاه میگفتند ابراز تعجب کردند ؛ زیرا تا آنجا که به خدمه مربوط میشد ، هیچ اتفاق غیر عادی نیافتاده بود .
جالب این که ساعت های همهی آنها حدود ده دقیقه از زمان واقعی عقب تر بود . در حالی که هواپیما درست ۲۰ دقیقه قبل از این واقعه وقت اصلی را کنترل کرده بود و در آن هنگام هیچ اختلاف زمانی وجود نداشت .
چندی پیش یک دانشمند ژئوفیزیک ساکن شهر وارونژ روسیه مدعی کشف یک علت طبیعی برای حوادث ناگوار مثلث برمودا شد .
« ولادیسلاو بوکریف » ، در این زمینه گفت :
« ولادیسلاو بوکریف » ، در این زمینه گفت :
« ویژگی عجیب مثلث برمودا توسط طبیعت برنامه ریزی شده است . یکی از شعبه های جریانات گرم گلف استریم ، با گردش در جهت عقربه های ساعت در منطقهی دریای سارگاسو ، روی میدهد . این حرکت به یاد آورندهی پرتاپ کننده دیسک است که در آغاز خود میچرخد و تنها در لحظه ای که بالاترین سرعت زاویه ای را به دست آورد ، دیسک را به جلو پرتاب میکند . »
به نظر وی وجود میکرو و ماکرو گودال هایی در این منطقه ، مولد آشفتگی های جاذبه ای و مغناطیسی میباشد که در نتیجهی آن دستگاه ها از کار افتاده و ارگانیزم انسان سنگینی ای را تحمل میکند که گاهی مرگبار است .
وی میگوید : « چون در این منطقه ، گردش آب در جهت عقربه های ساعت است ، برمودا همانند گرداب ، اشیاء را به سمت خود میکشد . یعنی بردار جاذبه به سمت عمق دریا و مرکز زمین است . برمودا برای وسایط نقلیهی هوایی و دریایی تنها در زمان وقوع جزر در دریا خطرناک است . در این فاز ، ابتدا گدال های آبی و پس از آن گدال های هوایی پدیدار میشوند . این وضعیت همانند فنجانی است که به طور ناگهانی انتهای آن را باز کنند . آب به سمت شکاف حرکت میکند و حرکتی گردشی به خود میگیرد و در امتداد خود ، جریان هوا را میراند . »
این دانشمند ژئوفیزیک روسیه میافزاید : « با دانستن فاز جریان مد و ویژگی تشکیل جریانات ، میتوان روشی را ایجاد کرد که وقوع حادثه را در این مثلث نا آرام ، همچنین در سایر نقاط خطرناک جهان هشدار دهد . »
و اما نتیجه ی درست:
![[تصویر: bermuda-triangle.jpg]](http://itkadeh.com/images/stories/bermuda-triangle.jpg)
مطالعات انجام گرفته ی جدید در زمینه طبقات مختلف اقیانوسی جهان بخصوص منطقه ای که بنام مثلث برمودا معروف است , شواهدی را مبنی بر وجود انفجارات عظیم گاز متان در گذشته آشکار میسازد . برای سالیان متمادی مردم علت ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماهای خود را در این منطقه نیروهای ماورایی موجودات فضایی و نظریاتی از این قبیل میدانستند به همین خاطر آن منطقه به " مثلث شیطانی" معروف شده بود تا اینکه چندی از دانشمندان توجه ما را به دلایلی منطقی جلب کردند.
وجود متان هیدرات حاکی از فورانهای شدید حبابهای متانی است که براحتی کشتیهای غول پیکر را غرق کرده و با نفوذ به جوّ بیرون موجب مکیده شدن هواپیماها به داخل میشد.......
هر کشتی که در این مثلث بواسطه حبابهای متان گرفتار شود بلافاصله خاصیت سبکی و شناور بودن خود را از دست میدهد و به ته دریا کشیده میشود. اگر حبابها به اندازه کافی بزرگ بوده و از چگالی مناسب برخوردار باشند میتوانند هواپیماها را به خارج از جو بفرستند اما چرا هواپیماها به داخل کشیده میشوند؟ زیرا هواپیماها موتور خود را که بخاطر سوختن در حجم عظیمی از متان از دست داده اند براحتی سقوط میکنند و به سرنوشت کشتیها دچار میشود.
منبع : آی تی کده
![[تصویر: bermuda-triangle.jpg]](http://itkadeh.com/images/stories/bermuda-triangle.jpg)
مطالعات انجام گرفته ی جدید در زمینه طبقات مختلف اقیانوسی جهان بخصوص منطقه ای که بنام مثلث برمودا معروف است , شواهدی را مبنی بر وجود انفجارات عظیم گاز متان در گذشته آشکار میسازد . برای سالیان متمادی مردم علت ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماهای خود را در این منطقه نیروهای ماورایی موجودات فضایی و نظریاتی از این قبیل میدانستند به همین خاطر آن منطقه به " مثلث شیطانی" معروف شده بود تا اینکه چندی از دانشمندان توجه ما را به دلایلی منطقی جلب کردند.
وجود متان هیدرات حاکی از فورانهای شدید حبابهای متانی است که براحتی کشتیهای غول پیکر را غرق کرده و با نفوذ به جوّ بیرون موجب مکیده شدن هواپیماها به داخل میشد.......
هر کشتی که در این مثلث بواسطه حبابهای متان گرفتار شود بلافاصله خاصیت سبکی و شناور بودن خود را از دست میدهد و به ته دریا کشیده میشود. اگر حبابها به اندازه کافی بزرگ بوده و از چگالی مناسب برخوردار باشند میتوانند هواپیماها را به خارج از جو بفرستند اما چرا هواپیماها به داخل کشیده میشوند؟ زیرا هواپیماها موتور خود را که بخاطر سوختن در حجم عظیمی از متان از دست داده اند براحتی سقوط میکنند و به سرنوشت کشتیها دچار میشود.
منبع : آی تی کده
0 comments:
ارسال یک نظر